Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hest med slidgigt i knæet
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 20:17

Hejsa alle sammen


Jeg har en hoppe på 12 år. Hun har fået slidgigt i venstre forknæ.

Hun har fået 3 eller 4 ledbehandlinger, men har ikke hjulpet. Dyrlægen vil ikke gøre mere ved hende, end bare at lade hende gå og hygge sig. Hun går hjemme ved mig selv sammen med en anden hest som også har en skade.


Hun virker glad nok, men synes jeg kan mærker på hende at hun magler og lave et eller andet spændende.

Hun halter ikke i skridten, men lige så snart hun sætter i trav halter hun. Dyrlægen synes ikke at hun skal aflives nu, da hun ser ud til at trives. Men hvis det bliver værre skal vi snakkes sammen igen.


Så kommer mit spørgsmål hehe


Er det bedst at holde gigt heste igang med nogle skridt ture i skoven eller bare lade dem gå rund ude på folden???


Hun virker jo ikke som om hun har så meget ondt i skridten, kun når hun kommer i trav...


Håber i kommer med nogle svar

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold hende i gang
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 23:58

Du skal helt sikkert holde hende i gang. Gigtplagede heste har ikke godt af at være indaktive, det forværrer bare deres situation. Du skal bare ikke overdrive. Nogle daglige skridtture i skoven vil være ideelt for hendes trivsel både fysisk og psykisk og I vil få nogle hyggelige timer sammen på den måde. Derudover kan du hjælpe hende med Glukosamin og MSM. Og det skal du evt. regne med at give hende resten af hendes liv. Det virker først efter lidt tid, men det hjælper rigtig mange gigtpatienter (heste). Og så er der en ting mere du kan gøre. Der findes nogle "keramiske" Bandager: Back on Track som også skulle have rigtig god virkning på gigtsymptomer. Du kan læse om produkterne på denne site: www-back-on-track.dk

Held og lykke med det. Jeg håber I får en god tid sammen.



0
0
Svar på denne tråd
 
 slidgigt
Forfatter: 
Dato:  10-12-2007 21:11

Jeg har en hoppe på 11 år med slidgigt i højre for kodeled, hun har haft det et par år. Jeg behandler det med stride glucosamin hun går med varmebandager i vinterhalvåret. Vi rider rigtig meget i skoven dvs på hårdt underlag og meget ligeud. Hun har fri to gange om ugen og skridter en gang, en til to gange på bane. Hun trives rigtíg godt faktisk har hun aldrig været så frisk som nu.


Mvh Laila

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker
Forfatter: 
Dato:  10-12-2007 21:19

Hejsa tusind tak for jeres hjælp...


Jeg tror ikke at hun kommer til at kunne trave mere... men bare at hun kan komme ud og skridte skovture, ville hun da nyde igen...


Hvor køber i det der Glucosamin... og hvor meget skal de have af det om dagen??? min hun er 152cm

0
0
Svar på denne tråd
 
 slidgigt
Forfatter: 
Dato:  10-12-2007 21:28

Jeg plejer at købe det hos dyrlægen... Men har fundet en anden leverandør. De er i en æske til to mdr der er 20 mg i hvert brev og de skal have et hver dag. Får hun overhovedet noget medicin for det nu??? det er lidt krydret mener det koster omkring 800.- for en kasse til to mdr.


Mvh Laila

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-12-2007 21:50

nej det gør hun ikk... men vil købe sådan noget msm... har fundet et sted hvor det koster 298 for 1 kg... og skal de ikk ca have 15 g om dagen

0
0
Svar på denne tråd
 
 slidgigt
Forfatter: 
Dato:  10-12-2007 22:06

De skal helst have noget med både glucosamin og msm i. Prøv at tale med din dylæge om det.

Min fik først ledbehandlinger derefter fik hun gul stride som skulle være en lyn kur. Efter det har vi fået blå stride MP. Vi har været igennem en rigtig lang genoptræning med interval træning og lange skridtture, jeg valgte også at træne hende på vandløbebånd med stor succes. Hold modet oppe... Jeg har hørt flere steder fra at Stride er det bedste produkt til gigtplagede prullere. Ellers prøv at søge det på netter.

Har også hørt om noget der hedder cartrofen som bliver sprøjet i musklerne som skulle kunne "smøre" ledene


Er der nogen der har erfaring med det???


Mvh Laila

0
0
Svar på denne tråd
 
 Varmebandager
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 06:54

Cherie1 - håber det er ok, jeg lige bruger din tråd til at stille nogle spørgsmål, som du forhåbentlig også kan have gavn af svarene på.


Laila - de varmebandager, du bruger, er det Back-on-tracks bandager, som Christel nævner, eller hvilke?


Hvordan bruger du dem - er det kun under ridning, på boks eller hele tiden?


Og så lige det sidste spørgsmål i denne omgang: Har din hest ringsko og stødabsorberende såler på, eller den klare sig med almindelige sko + såler eller helt uden sko?

0
0
Svar på denne tråd
 
 slidgigt
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 09:45

Det er ganske almindelige staldbandager som hun har på både i stald og på fold, men ikke når jeg rider jeg bruger bandageunderlag under for de ikke skal stramme for meget og for at give extra varme.


Min hest har ringsko på. I starten havde hun såler under men dem tog vi af efter et halvt års tid.


Håber du kan bruge mine svar ellers spørg bare løs.


Laila



0
0
Svar på denne tråd
 
 Spat/gigt
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 12:57

Har selv en gigt-/spatplaget hest - men dette er i højre has (bagben).


Han har gået som foldbums i næsten 2 år, havde ingen problemer med selv at tonse rundt på folden. Heller ingen problemer, når man skridtede tur på ham, men haltede, når man satte i trav.


Hesten kom i genoptræning ultimo marts i år.

Inden da fik han Artroflex i 14 dage.

Genoptræningen startede med skridt i 1½ måned, herefter blev der gradvis indlagt travmomenter.


Hesten får stadig Artroflex hver dag og solstrålehistorien vil, at datteren og hesten nu starter LA1 på klubplan.


Tiden læger alle sår, siges der - og i vores tilfælde tror jeg, at foldbums-tiden har været godt - og så den meget, meget lange genoptræning.


God bedring til din hest - håber det bedste.


Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gigt hos traver!
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 11:39

Jeg har en vallak på 10 år, som er gammel traver. Han har fået konstateret gigt i det ene forben helt nede ved hoven. Der er taget røgnten af ham.

Min dyrlæge siger han aldrig bliver ridehest igen, han er dog ikke halt i skridt, først når han sætter i trav.

derfor går han bare rundt og hygger sig pt, og så må vi se tiden an...


Jeg vil jo gøre alt for min lille dreng ( Dog vil jeg aldrig lade ham gå og ha ondt ).


Har I stået i sammen situation som mig, og hvad har I valgt at gøre??


Jeg håber på mange svar, hypperne er jo vores liv!


Kærlig hilsen fra Maria!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Equitop gonex
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 21:32

Jeg har brugt Equitop Gonex(super godt) til min gigt hest, men det er ret dyrt 579kr. til 30 dage for en stor hest. Jeg overvejer at prøve Markus Mühlen Gelenkkraft, men kan ikke rigtigt finde nogen der har prøvet det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 gelenkkraft
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 13:23

jeg har en dv-hoppe på nu 20år der har været meget gigtplaget. jeg har siden sep 09 givet hende gelenkraft fra Markus muhlen. det har virket helt optimalt på hende. Startede med mobiliti oil fra sønderskov mølle men med den dosis hun skulle have var det meget dyrt. vær opmærksom på at det gelenkkraften kan købes noget billigere i tyskland.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider